Jednoduchý švestkový koláč, který připravíte za hodinu

Ovocná sezóna je tady! Zahrádky jsou plné sladkých plodů, které obsahují spoustu vitamínů. A s množstvím ovoce přichází i otázka - jak ho zpracovat? Samozřejmě ho můžete jíst jen tak. Pokud ale chcete vykouzlit něco v kuchyni, připravil jsem pro vás recept na jednoduchý švestkový koláč, který navíc připravíte velice rychle. A k pečení tentokrát nebudete potřebovat ani váhu - vystačíte si s hrníčkem.

Zdravé a jednoduché palačinky, ze kterých uděláte i netradiční dort

K napsání dnešního článku jste mě inpirovali vy - čtenáři. Když jsem se díval, které příspěvky na blogu máte nejraději, zjistil jsem, že u vás boduje recept na zdravé palačinky a recenze na Skyr. Rozhodl jsem se proto recept vylepšit a přidat do něj Skyr. Vzniknul tak recept na lehké letní jídlo, které zvládnou i začátečníci. A v závěru článku pro vás mám i malý tip na netradiční servírování.

Jillian Michaels má 7 tipů, jak si udržet zhubnutá kila

Úspěšně jste zhubnuli několik kil, ale váš boj s váhou není zdaleka u konce. Naopak nastává ta těžší fáze. Udržet si štíhlou linii. Pro mnohé bývá právě toto stádium náročnější než samotné hubnutí, takže se často dostavuje jo-jo efekt. Fitness trenérka Jillian Michaels proto pro portálu Self.com svěřila sedm tipů na to, jak si udržet dokonalou postavu.

RECENZE: Islandský Skyr konečně dorazil do České republiky. Ve čtyřech příchutích

Když jsem při nákupu potravin narazil na Skyr, netušil jsem, o co jde. Začal jsem tedy hledat na internetu. Zjistil jsem, že Skyr je tradiční islandská zakysaná pochoutka, která má málo tuku a hodně bílkovin. V zahraničí se prodává už několik let a milovníci zdravého životního stylu si tento výrobek pochvalují. Rozhodl jsem se proto, že ho také vyzkouším.

Vybavení na běh: Investujte hlavně do kvalitních bot

Teplejší počasí přímo vybízí k vyběhnutí ven. Kromě toho se nezadržitelně blíží se plavková sezóna a mnozí začali zjišťovat, že by to chtělo před létem ještě trochu poladit postavu. Parky a lesy se tak začaly zaplňovat běžci. Někteří na sobě mají oblečení za tisíce, jiní běhají ve vytahaném triku a teplákách. Je vlastně drahé vybavení potřeba? Svůj názor na tuto problematiku jsem se rozhodl rozebrat v tomto článku.

31. prosince 2014

Od zítra začnu žít zdravě.... Nebo možná až od pozítří

31.12.14     No comments

Plná fitness centra, nákupní vozíky přetékající zdravými potravinami a pomůckami na posilování. Po roce je tady opět doba, kdy se mnoho lidí rozhodne pro zdravý životní styl. Některé k tomu motivuje číslo na váze, které se po Vánocích záhadně zvýšilo, jiní to považují za rutinu. Většinu z těchto lidí spojuje jedno. Nejpozději koncem ledna se vrací ke starým zvyklostem a místo jablka vytahují ke svačině čokoládovou tyčinku.

Novoroční předsevzetí lidé často poruší už druhého února. Zdroj: Tumblr.com

Dávat si za novoroční předsevzetí zhubnout, přestat kouřit nebo začít jíst lépe totiž nemá účinek, pokud se k tomu odhodláme jen proto, že si říkáme, že tento rok už se sebou musíme něco udělat. Nebo proto, že jsme na silvestrovské párty po roce potkali bývalého partnera, který si přivedl někoho, kdo má o dvě konfekční velikosti méně než my. 

Změna totiž musí vycházet zevnitř. Nezáleží pak na tom, jaký den zrovna ukazuje kalendář. Důležité je rozhodnout se, že změnu opravdu chci, protože... A každý už si musí doplnit vlastní motivaci. V lepším případě je to třeba předejít zdravotním problémům, v tom horším zbavit se jich. 

Začnu cvičit. A letos v tom vydržím... Aspoň do pátého ledna. Zdroj: Tumblr.com

Důležitá je pak motivace. Pozitivní. Nestresujte se zbytečně tím, že si koupíte o číslo menší kalhoty a budete se do nich snažit nacpat. Naopak, když zhubnete, kupte si něco pěkného na sebe. Ve své velikosti. 

Pokud se rozhodnete cvičit, najděte si kamaráda. Můžete se navzájem motivovat, porovnávat výsledky. A hlavně vás to donutí nerušit návštěvu fitness centra. Nezklamali byste přece dalšího člověka, který kvůli štíhlé linii vstává v sedm ráno (jednak proto, že když lidé cvičí ráno, jsou plní energie, jednak proto, že fitcentra jsou v tu dobu relativně prázdná, takže nikdo nevidí vaše úzkostné úpění po dvou minutách na pásu). 

K motivování jsou užitečné i technické vychytávky - fitness trackery. Kromě jiného počítají kroky a podporují vás v tom, abyste cvičili a byli aktivnější. Těmto technickým zázrakům se budu věnovat už brzy v samostatném článku.

Jeden z dobrých fitness trackerů je Vívosmart od společnosti Garmin. Zdroj: Garmin.com

Hlavní je však vydržet. Pokud to tedy myslíte vážně. Pokud ne,  předsevzetí zhubnout si ani nedávejte. Nebudete se tak zbytečně stresovat, že jste to letos zase porušili.

29. prosince 2014

Pět tipů, jak přežít silvestovskou párty bez nutnosti povolovat opasek

29.12.14     No comments

Chystáte se na Silvestra vyrazit do klubu, nebo jen tak k přátelům na oslavu? Určitě na vás čeká mnoho lákadel v podobě nezdravého jídla a pití. Jak tento den přežít a nepřibrat několik kilo, když už jste se přes Vánoce udrželi? Nebojte, nemusíte si lepit přes ústa pásku, abyste nic nejedli. Stačí se jen držet několika pravidel, které doporučuje třeba i americký trenér Bob Harper, kterého můžete znát třeba z reality show The Biggest Loser.
Nebojte se vyrazit na párty. Zdroj: Tumblr.com

1) Oblečte si něco těsného

Nejen, že na vás všichni budou moct oči nechat, ale těsné oblečení vás bude nutit také k tomu, abyste se drželi na uzdě. Nechcete přece riskovat, že se vám v polovině večírku začne rýsovat v oblasti břicha jeden velký kopec.
 

2) Vždy jezte z malého talířku

Prázdný talíř nevypadá dobře. A když si vezmete velký, je na něm spousta místa pro jídlo. Stačí si proto vzít menší talířek, kam se vám vlezou jen dva chlebíčky. A také je potřeba nechodit si stále přidávat. Držte se proto od stolu s občerstvením trochu dál, nebude vás tolik lákat.

3) Necpěte se ke stolu s občerstvením jako první

Hostitel pro vás určitě nachystá spoustu lákavého jídla, které by bylo škoda neochutnat. Ale jak budou pokrmy vypadat, až se na nich vyřádí další hosté? Na probranou salámovou mísu se vrhnete asi s menším nadšením než na tu pěkně nachystanou. Pokud se tedy chystáte na raut, vyplatí se chvíli počkat.

4) Řeďte alkohol vodou 

Proč kazit něco tak skvělého, jako je víno, obyčejnou vodou? Jednak se pomaleji opijete, jednak vás to bude stát také méně kalorií. Je chyba myslet si, že přibíráte jen z jídla. Právě alkohol v sobě obsahuje spoustu kalorií, které budete v posilovně potit ještě dlouho.

5) Snažte se hýbat

Nikdo vás samozřejmě nenutí začít uprostřed párty dělat dřepy a kliky. Spalovat se dá také tancem. A celkem dobře. Pokud tedy na párty hraje hudba, určitě nestůjte bokem a vrhněte se na parket. Třeba si svými pohyby i někoho získáte.