Jednoduchý švestkový koláč, který připravíte za hodinu

Ovocná sezóna je tady! Zahrádky jsou plné sladkých plodů, které obsahují spoustu vitamínů. A s množstvím ovoce přichází i otázka - jak ho zpracovat? Samozřejmě ho můžete jíst jen tak. Pokud ale chcete vykouzlit něco v kuchyni, připravil jsem pro vás recept na jednoduchý švestkový koláč, který navíc připravíte velice rychle. A k pečení tentokrát nebudete potřebovat ani váhu - vystačíte si s hrníčkem.

Zdravé a jednoduché palačinky, ze kterých uděláte i netradiční dort

K napsání dnešního článku jste mě inpirovali vy - čtenáři. Když jsem se díval, které příspěvky na blogu máte nejraději, zjistil jsem, že u vás boduje recept na zdravé palačinky a recenze na Skyr. Rozhodl jsem se proto recept vylepšit a přidat do něj Skyr. Vzniknul tak recept na lehké letní jídlo, které zvládnou i začátečníci. A v závěru článku pro vás mám i malý tip na netradiční servírování.

Jillian Michaels má 7 tipů, jak si udržet zhubnutá kila

Úspěšně jste zhubnuli několik kil, ale váš boj s váhou není zdaleka u konce. Naopak nastává ta těžší fáze. Udržet si štíhlou linii. Pro mnohé bývá právě toto stádium náročnější než samotné hubnutí, takže se často dostavuje jo-jo efekt. Fitness trenérka Jillian Michaels proto pro portálu Self.com svěřila sedm tipů na to, jak si udržet dokonalou postavu.

RECENZE: Islandský Skyr konečně dorazil do České republiky. Ve čtyřech příchutích

Když jsem při nákupu potravin narazil na Skyr, netušil jsem, o co jde. Začal jsem tedy hledat na internetu. Zjistil jsem, že Skyr je tradiční islandská zakysaná pochoutka, která má málo tuku a hodně bílkovin. V zahraničí se prodává už několik let a milovníci zdravého životního stylu si tento výrobek pochvalují. Rozhodl jsem se proto, že ho také vyzkouším.

Vybavení na běh: Investujte hlavně do kvalitních bot

Teplejší počasí přímo vybízí k vyběhnutí ven. Kromě toho se nezadržitelně blíží se plavková sezóna a mnozí začali zjišťovat, že by to chtělo před létem ještě trochu poladit postavu. Parky a lesy se tak začaly zaplňovat běžci. Někteří na sobě mají oblečení za tisíce, jiní běhají ve vytahaném triku a teplákách. Je vlastně drahé vybavení potřeba? Svůj názor na tuto problematiku jsem se rozhodl rozebrat v tomto článku.

22. ledna 2015

Jessie Pavelka má tipy, které vám zajistí vytouženou postavu

22.1.15   , , ,   No comments

Míváte hektická rána, která si nedokážete představit bez kávy? Nahrazujete hnědým životabudičem často snídani, na kterou vám už nezbývá čas? A pár minut na cvičení také hledáte těžce? Fitness trenér Jessie Pavelka má několik rad, díky kterým získáte tělo snů. Své triky představil trenér známý například ze show The Biggest Loser v pořadu The Meredith Vieira Show. Jsou účinné a denně vám nezaberou víc než deset minut.

Trenér Jessie Pavelka. Zdroj: Facebook.com/JessiePavelka

Vstávat a cvičit!

Co uděláte jako první, když vstanete z postele? Zacvičíte si! Stačí vám na to čtyři minuty, při kterých opakujete tři cviky. Dvacet sekund cvičíte, deset odpočíváte. A můžete si dát několik sérií. První cvik jsou angličáky. Stačí jít k zemi, udělat klik a vyskočit. Při dalším cviku děláte výpady dopředu. A poslední cvik jsou notoricky známé jumping jacky. Všechny cviky můžete upravit, takže je zvládnou i začátečníci. Na jejich provedení se podívejte ve videu na konci článku.

Snídaňové smoothie

Nemáte čas na snídani u stolu? Naházejte několik ingregiencí do mixéru a udělejte si ranní dávku energie, kterou si můžete vzít s sebou. Smíchejte oves, proteinový prášek, kadeřávek, řecký jogurt, bobule (jahody, borůvky...) a můžete přidat trochu mandlí. Že to musí chutnat hrozně? Nenechte se zmást. Toto smoothie vám zaručeně nakopne.

Neprůstřelná káva

Káva vám dodá rychlou energii. Ale co po chvíli? Potřebujete další dávku kofeinu. Ale pití velkého množství kávy není zdravé. Udělejte si tedy jednu, ale pořádnou. A jak toho dosáhnout? Stačí do vašeho hrnku přidat trochu kokosového oleje. A uvidíte, kolik energie vám nápoj dodá.

Na celou návštěvu Jessieho Pavelky v The Meredith Vieira Show se podívejte na videu. 

15. ledna 2015

20 pravidel, díky kterým budete mít postavu snů

15.1.15   ,   No comments

Nežrat a cvičit. Takové jsou nejčastější poučky, které vám mají zajistit štíhlou linii. Jenže jejich dodržováním si jen ublížíte. Nejen, že jakmile začnete po hladovce normálně jíst, tak se vám váha vrátí i s nežádaným bonusem, ale ještě si můžete poškodit zdraví. Navíc. Ani Řím nebyl postavený za den. Takže na vše je potřeba jít postupně, aby tělo nedostalo velký šok. Začít můžete třeba s dodržováním dvaceti pravidel, které sestavil americký trenér Bob Harper.

Obálka knihy The Skinny Rules. Zdroj: Tumblr.com

Bob Harper, který je známý například z americké show The Biggest Loser, sestavil dvacítku pravidel na základě svých dlouholetých zkušeností. Knihu The Skinny Rules (v češtině Pravidla hubnutí), kde poučky najdete, doplnil několika recepty, kterými podpoříte svůj zdravý životní styl. Tvrdí, že je to poslední kniha o hubnutí, kterou budete potřebovat. A co vlastně Bob radí?

1) Před každým jídlem vypijte velkou sklenici vody.

2) Nepijte své kalorie.

3) Každé vaše jídlo musí obsahovat bílkoviny.

4) Snižte svůj příjem bílé mouky a běžných obilovin.

5) Snězte 30-50 gramů vlákniny denně.

6) Každý den jezte jablko, borůvky, jahody nebo ostružiny.


7) Nejezte po obědě sacharidy.

8) Naučte se číst obaly na potravinách, abyste věděli, co jíte.

9) Přestaňte odhadovat, jaká porce jídla je pro vás správná. Naučte se to. (Pomoct vám s tím může například aplikace Kalorické tabulky.cz, o které jsem informoval zde).

10) Vyhýbejte se přidaným cukrům, stejně tak umělým sladidlům.

11) Nejezte brambory, vyzkoušejte batáty.

12) Jeden den v týdnu nejezte maso.

13) Vyhněte se fast foodům a smaženým jídlům.

14) Doopravdy se nasnídejte.

15) Nejméně desetkrát v týdnu si připravte jídlo doma.

16) Přestaňte jíst přesolená jídla.

17) Jezte hodně zeleniny.

18) Do postele choďte mírně hladoví.

19) Dopřejte si kvalitní spánek.

20) Jednou za týden si můžete dopřát jídlo, po kterém toužíte, ale není až tak zdravé.

A jaká jídla Bob doporučuje? Třeba salát s kuřetem. Na recept se můžete podívat ve videu.


Dopřát si můžete i lososa.


Pokud vás recepty zaujaly a chtěli byste jich vyzkoušet víc, doporučuji zakoupit knihu. K dostání je za 263 korun třeba tady.

Zaujaly vás pravidla a kniha The Skinny Rules? Vyzkoušeli jste, nebo vyzkoušíte Bobovy rady? Dejte mi vědět v komentářích!

11. ledna 2015

Chcete mít zadek jako Pippa Middleton? Vyzkoušejte Cassey a její Blogilates

11.1.15   , ,   No comments

Po skvěle vytvarovaném těle touží snad každý. Ne všichni ale chtějí postavu formovat ve fitness centru před zraky desítek dalších zpocených jedinců. Právě pro ně je YouTube kanál Blogilates. Sympatická Cassey už čtyři roky pomáhá stovkám tisíců lidí zhubnout a zpevnit svaly v pohodlí domova. A k pohybu dokáže přimět i ty, kterým se předtím příčil.

Hravý styl Cassey si zamilovali lidé po celém světě. Zdroj: Facebook.com/blogilates

Cassey začala s natáčením videí 10. ledna 2011. Vše zveřejňuje na svém YouTube kanálu, který odebírá více než milion lidí. A mají z čeho vybírat. Instruktora pilates Cassey točí jak videa, která pomůžou se zpevněním problematických partií, tak videa, která pomůžou s pálením tuků. Nechybí ani rady pro zdravé stravování. U všech videí si můžete být jistí, že vás dostane její neskutečná energie a pozitivní přístup.


Pro svůj početný fanklub Cassey připravuje také nejrůznější výzvy. Na leden třeba připravila třicetidenní Flat Abs Challenge. Spočívá v provádění pěti cviků každý den. Na konci měsíce pak slibuje krásně ploché bříško. Pokud ale chcete zapracovat na zadku, nabízí cviky, díky kterým budete mít stejně krásné pozadí jako Pippa Middleton.


Cassey nezapomíná ani na milovníky pop music. Pro ně připravuje cvičení na jejich oblíbené hity. Můžete tak třeba dělat dřepy do rytmu Call Me Maybe nebo tvarovat zadek na písničku od One Direction.


Kouzlu Blogilates podlehla třeba Veronika. „Cassey a její blog mě zaujal hned na první pohled. Pozitivním přístupem a motivací nabitá videa dokázala rozhýbat i mě a dokonce mě při cvičení i udržet, což se do té doby nikomu nepovedlo," svěřila se mladá dívka. Ve chvále dál pokračovala. S Cassey vidíte pokroky už po prvním týdnu, videa si můžete různě mixovat podle toho, které partie chcete procvičit. Každý měsíc má kalendář s různými sestavami, můžete tak cvičit skutečně pravidelně a dokonce nedávno vydala nový kalendář pro POPpilates začtečníky, takže vzhůru do toho. Jak říká Cassey, train like a beast, look like a beauty!" je nadšená Veronika.

Cassey nabízí i aplikaci pro majitele chytrých mobilních telefonů. Pro iOS si ji můžete zdarma stáhnout zde, pro Android zase zde.

A co vy? Vyzkoušeli jste někdy Blogilates? Nebo máte jiné oblíbené cvičení on-line? 

10. ledna 2015

Sedíte dlouho na židli? Chytré hodinky vám ukážou červenou

10.1.15   ,   No comments

Technologie, která se dá nosit. Trend několika posledních měsíců. Stejně jako zdravý životní styl. Co se stane, když tyto dvě věci zkombinujete? Dostanete fitness náramky. Na trhu je jich momentálně nepřeberné množství. Od levnějších za tři tisíce až po ty dražší za tisíc osm. Dnešní článek věnuji novince od společnosti Garmin, kterou její zástupci uvedli na veletrhu CES v Las Vegas. Chytrým fitness hodinkám vivoactive.

Hodinky vivoactive budou k dostání ve dvou barvách - bílé a černé. Zdroj: Garmin.com

Vivoactive se řadí mezi jedny z nejdražších, ale také nejvýkonnějších přístrojů na trhu. Společnost je plánuje uvést na trh v březnu letošního roku. Zákazníci dostanou hodinky, které jim budou počítat kroky, ušlou vzdálenost, spálené kalorie a monitorovat jejich spánek. Plusem je červená linka, takzvaný Move bar, která se prodlužuje, když dlouho sedíte a nic neděláte. Motivuje vás tak k pohybu. Podle toho, jak aktivní jste, pak zařízení automaticky vypočítává cíle na další dny, čímž vás žene kupředu.

Zajímavá je funkce aktivit. Když vyrazíte běhat, na golf, plavat nebo třeba na kolo, stačí vám na hodinkách vybrat příslušnou činnost. Při těch venkovních se vám pak díky zabudovanému GPS přijímači zobrazí trasa vašeho běhu nebo jízdy.

Mezi další klady patří možnost spárovat zařízení vivoactive s hrudním snímačem tepové frekvence. Cvičení se tak zefektivní a zařízení vypočítá vaše spálené kalorie přesněji. Mírnou nevýhodou je určitá nepohodlnost hrudního pásu, který se nedá nosit celý den, tudíž nemáte neustálý přehled o svém tepu. Na druhou stranu přístroje, které měří tep na zápěstí, se zatím ukázaly ve vyšších tepových frekvencích jako nepřesné. Je však na každém, aby zvážil, čemu dá přednost. Jestli přesnému měření při aktivitách a oželí celodenní přehled o tepu, nebo nepřetržitému monitorování pulsu s rizikem, že při cvičení budou čísla nepřesná klidně i o dvacet tepů za minutu. 

Co vivoactive posouvá z kategorie pouhých fitness náramků do třídy chytrých hodinek, je možnost přijímat notifikace z telefonu. Na zápěstí se vám tak zobrazí příchozí zprávy, schůzky naplánované v kalendáři, upozornění z Facebooku a další. Kromě toho můžete do zařízení nainstalovat aplikace, které vám ukážou například aktuální počasí. Hodinky také dokážou ovládat hudbu ve vašem mobilu.
 
Výsledky cvičení si uživatelé prohlédnou v mobilní aplikaci nebo na webu. Zdroj: Garmin.com

Všechna data, která hodinky získají, se přenesou do mobilní aplikace, ve které můžete sledovat své pokroky a získáváte odznaky jako odměny za výkony. Můžete také soupeřit s přáteli, kdo je víc aktivní.

Garmin slibuje, že vivoactive vydrží bez nabíjení až tři týdny, nebo deset hodin, pokud budete mít zapnutou GPS. Díky malým rozměrům by pak celodenní nošení hodinek nemělo být nepohodlné. Zařízení bude k dostání v černé a bílé barvě. Garmin také nabídne uživatelům několik vyměnitelných pásků. Cenu vivoactive stanovila společnost na 6 990 korun bez hrudního pásu a 8 390 za balíček s hrudním pásem. Vivoactive si můžete předobjednat zde.


Pokud se vám do fitness náramku nechce tolik investovat a vystačíte si se základnějšími funkcemi, doporučuji například vivofit 2 od stejné společnosti. Zvládne všechny základní fitness funkce a velkým plusem je, že funguje na baterie, které vydrží bez výměny až rok. Monitor aktivit bude k dostání na přelomu února a března za cenu 3 490 nebo 4 490 korun, pokud si koupíte verzi s hrudním pásem. Několik barevných variant najdete zde.

Zlatou střední cestou od společnosti Garmin je pak zařízení vivosmart. Monitoruje aktivity a také dokáže přijímat základní upozornění z mobilu. Nevýhodou je, že si nemůžete přímo zvolit aplikaci pro aktivitu a kvůli absenci GPS signálu nedostanete informace o trase, nicméně vzdálenost náramek vypočítat dokáže. Seženete ho už teď za 4 690 nebo 5 490 korun zde.

Na trhu jsou samozřejmě i další značky fitness náramků, například Jawbone nebo Fitbit. Těm se budu věnovat v některém z dalších článků.

Používáte při cvičení monitor aktivit? Jaký? A jste s ním spokojeni? Napište do komentářů!

6. ledna 2015

Nudí vás běhat v posilovně na pásu? Vyzkoušejte Spoteee

6.1.15   ,   No comments

Proběhnout se po Londýně, Paříži, Masarykově okruhu nebo brněnském výstavišti. A přitom nevystrčit hlavu z posilovny. I tak se dá popsat projekt Spoteee, který už pár let zpříjemňuje stereotypní běhání na pásu ve fitness centrech. A právě nuda při zahřívání na pásu před silovým tréninkem v posilovně stála za zrodem tohoto nápadu. Parta brněnských nadšenců si totiž řekla, že by bylo fajn před sebou vidět na televizi reálnou krajinu. A tak se vrhli do natáčení tras.

Spoteee momentálně nabízí dvě stovky tras. Zdroj: Spoteee.cz

V současné době nabízí Spoteee zhruba dvě stovky tras s různými rychlostmi a délkou cvičení. Vše se ovládá velmi jednoduše. Člověk jen přijde k pásu, před kterým je Spoteee obrazovka, pomocí pěti tlačítek navolí, zda chce běžet, chodit, nebo obě činnosti kombinovat, vybere si trasu, na pásu nastaví doporučenou rychlost a může začít. V průběhu cvičení pak vpravo dole sleduje pokyny ke zvednutí, nebo snížení pásu, aby běh opravdu kopíroval zobrazený terén.

Nehrozí ani, že byste se po pár týdnech ve fit centru začali nudit, protože budete mít všechny trasy zdolané. Tým Spoteee totiž každý měsíc natáčí nové. V létě například zavítal na brněnské výstaviště, kde připravil desetiminutovou trasu. A ozvláštnil ji vystoupením parkouristů nebo jezdců na BMX kolech. Lidé tak budou mít při cvičení zajímavou společnost a podívají se na skvělé triky. Tato trasa by se měla do posiloven dostat na začátku letošního roku.


Spoteee můžete vyzkoušet hned v několika posilovnách po celé České republice. Jejich seznam najdete zde. Počet tras, které najdete v konkrétním zařízení, závisí na tom, jak dlouho je Spoteee v dané provozovně. Jestli tedy chcete široký výběr prostředí, zajděte do fitness centra, které je se Spoteee od začátku.

Pokud jste fanoušky programu H.E.A.T., mysleli tvůrci Spoteee i na vás. Stačí se podívat na seznam posiloven, kde si můžete H.E.A.T. Spoteee vyzkoušet.

Jedna z tras Spoteee. Zdroj: Spoteee.cz

SPOTEEE NA VLASTNÍ KŮŽI

Spoteee jsem vyzkoušel v Big1Fitness Mendlák. Proběhnul jsem se po Masarykově okruhu a Paříži. Zaujalo mě především realistické prostředí. Vypadalo to, jako kdybych opravdu probíhal mezi Pařížany a snažil se jim v rušných ulicích vyhnout. Masarykův okruh jsem si pak chtěl vyzkoušet už delší dobu. Díky pokynům na stoupání a klesání pásu jsem pocítil i odpovídající zátěž. Nepřekáželo mi ani, že doporučená rychlost byla vyššší, než na kterou jsem si troufnul. Samozřejmě pak běh neodpovídá až tak realitě, ale myslím, že to vůbec nevadí. Spoteee bych rozhodně doporučil na rozbití nudného běhání v posilovně.

4. ledna 2015

Jak hubnout s rozumem? Vyzkoušejte Kalorické tabulky

4.1.15     No comments

Paleo dieta, ananasová dieta, popcornová dieta a miliony dalších. Každá nabízí ten jediný a naprosto zaručený recept na to, jak se zbavit přebytečných kilogramů. Nejlépe rychle, i když někdy pořádně drasticky. Často však není váhový úbytek trvalý. Po krátké radosti ze štíhlého těla se dostaví deprese, když se na scéně objeví jo-jo efekt. Může tedy člověk zhubnout efektivně, aniž by jedl jen filtrovaný vzduch?

Z hubnutí vám nemusí jít hlava kolem. Zdroj: Tumblr.com

Jednou z možností, jak docílit takzvaného zdravého hubnutí, je začít používat Kalorické tabulky. Jedná se v podstatě o deník, ve kterém si vedete přehled o tom, co jste snědli. Po bezplatné registraci zadáte svůj věk, výšku, váhu a pohlaví. Kalorické tabulky vám pak automaticky vypočítají doporučený denní příjem, který byste neměli překročit, pokud chcete zhubnout nebo si váhu udržet.

Poté už jen zadáváte jídla, která jste snědli. Samozřejmě nemusíte všechny hodnoty zadávat ručně, Kalorické tabulky mají obsáhlou databázi potravin prodávaných v České republice, ze kterých vybíráte. Najdete tam ale i některé potraviny prodávané v sousedních státech. 

Pokud používáte mobilní aplikaci dostupnou pro Android i iOS, stačí jen naskenovat čárový kód a přidat tak pokrm do jídelníčku. Že nejíte jen polotovary, které mají čárový kód? Nevadi, i s tím si tabulky poradí. Obsahují několik jídel zadaných uživateli. Nebo si můžete jídla vytvořit sami, přidat si je do oblíbených a usnadnit si tak přidávání.


Takto vypadá vyplněný jídelníček. Foto: Kaloricketabulky.cz

Kromě jídla můžete přidávat také aktivity. V grafu pak vidíte, kolik jste danou aktivitou spálili energie, tedy jak moc pochoutek si můžete dopřát díky tomu, že jste se hýbali. 

Můžete také sledovat svou váhu, obvod pasu, hrudníku a boků nebo procento tuků, svalů a vody v těle. Díky pozorování pokroků pak zůstáváte motivováni.

Kalorické tabulky už čtvrt roku používám. Ačkoli nejsem člověk, kterého baví přesně vést záznamy o čemkoli, Kalorické tabulky si mě získaly svou jednoduchostí a efektivností. Když se člověk totiž před večeří podívá na graf a vidí, že pokud si dá brambůrky, bude na něj svítit výhružná červená linie, jejich konzumaci si pořádně rozmyslí.

Pokud se chcete podívat na podrobnější návod, jak Kalorické tabulky fungují, můžete zde:


Pokud vás tato vychytávka zaujala, můžete si ji rovnou stáhnout do svého mobilního telefonu:

Android app on Google Play

2. ledna 2015

Není všechno skvělé, co nápis fitness má

2.1.15   ,   No comments

Když se po Novém roce vydáte na nákupy do obchodů s potravinami, určitě nepřehlédnete rozšířenou nabídku "zdravých" výrobků. Všude na vás budou útočit velké a zářící nápisy jako diet, fitness, fit, bez tuku, bez cukru a další. Jsou ale opravdu to nejlepší, co můžete přidat do svého košíku, abyste se zbavili nadbytečných kilogramů? Jednoznačná odpověď na tuto otázku bohužel neexistuje a spotřebitelům nezbývá nic jiného než řídit se vlastním rozumem.
Uzeniny, sýry, jogurty. Po Novém roce je vše najednou zdravější. Foto: Lidl.cz

Zákon totiž nijak nelimituje použití nápisů avizující zdravý životní styl. Je tak tedy jen na výrobcích, jak s danými slovy budou zacházet. A mnoho z nich si uvědomuje, že je výhodné napsat, jak je jejich výrobek ten nejlepší, nejodtučněnější a nejzdravější. Nezmíní se ale o tom, že tuk byste sice třeba v ovocném jogurtu hledali marně, zato v něm najdete nepřeberné množství náhradních sladidel, konzervantů a chemických látek. A nemluvě o tom, že ovoce viděl maximálně na obrázku na obalu.

A když se výrobce odhodlá k tomu, aby z výrobku odstranil cukry, nahradí je sladidly, které jsou pro tělo ještě hůře stravitelné než cukr. Ostatně, použití sladidel je pro výrobce lepší, stojí je to totiž méně. Takže když spotřebitele přesvědčují, že jsou tak hodní, že udělali něco pro ně, ve skutečnosti jen našli způsob, jak pěkně ušetřit.

Jsou tedy všechny výrobky pro zdravý životní styl jen marketingový tah? Ne. Některé jsou opravdu zdravé a jejich konzumace vám prospěje. Platí ale staré známé pravidlo - číst složení. A řídit se pravidlem, že čím více neznámých slov a chemických názvů ve složení, tím hůř.