Jednoduchý švestkový koláč, který připravíte za hodinu

Ovocná sezóna je tady! Zahrádky jsou plné sladkých plodů, které obsahují spoustu vitamínů. A s množstvím ovoce přichází i otázka - jak ho zpracovat? Samozřejmě ho můžete jíst jen tak. Pokud ale chcete vykouzlit něco v kuchyni, připravil jsem pro vás recept na jednoduchý švestkový koláč, který navíc připravíte velice rychle. A k pečení tentokrát nebudete potřebovat ani váhu - vystačíte si s hrníčkem.

Zdravé a jednoduché palačinky, ze kterých uděláte i netradiční dort

K napsání dnešního článku jste mě inpirovali vy - čtenáři. Když jsem se díval, které příspěvky na blogu máte nejraději, zjistil jsem, že u vás boduje recept na zdravé palačinky a recenze na Skyr. Rozhodl jsem se proto recept vylepšit a přidat do něj Skyr. Vzniknul tak recept na lehké letní jídlo, které zvládnou i začátečníci. A v závěru článku pro vás mám i malý tip na netradiční servírování.

Jillian Michaels má 7 tipů, jak si udržet zhubnutá kila

Úspěšně jste zhubnuli několik kil, ale váš boj s váhou není zdaleka u konce. Naopak nastává ta těžší fáze. Udržet si štíhlou linii. Pro mnohé bývá právě toto stádium náročnější než samotné hubnutí, takže se často dostavuje jo-jo efekt. Fitness trenérka Jillian Michaels proto pro portálu Self.com svěřila sedm tipů na to, jak si udržet dokonalou postavu.

RECENZE: Islandský Skyr konečně dorazil do České republiky. Ve čtyřech příchutích

Když jsem při nákupu potravin narazil na Skyr, netušil jsem, o co jde. Začal jsem tedy hledat na internetu. Zjistil jsem, že Skyr je tradiční islandská zakysaná pochoutka, která má málo tuku a hodně bílkovin. V zahraničí se prodává už několik let a milovníci zdravého životního stylu si tento výrobek pochvalují. Rozhodl jsem se proto, že ho také vyzkouším.

Vybavení na běh: Investujte hlavně do kvalitních bot

Teplejší počasí přímo vybízí k vyběhnutí ven. Kromě toho se nezadržitelně blíží se plavková sezóna a mnozí začali zjišťovat, že by to chtělo před létem ještě trochu poladit postavu. Parky a lesy se tak začaly zaplňovat běžci. Někteří na sobě mají oblečení za tisíce, jiní běhají ve vytahaném triku a teplákách. Je vlastně drahé vybavení potřeba? Svůj názor na tuto problematiku jsem se rozhodl rozebrat v tomto článku.

29. října 2015

Jillian Michaels: Cviky v kanceláři? Většinou jsou neúčinné

29.10.15   ,   No comments

Osm hodin denně sedět za počítačem v kanceláři. Tak vypadá v dnešní době pracovní den většiny lidí. Pokud k tomu přičteme nezdravé jídlo, je výsledkem nadváha. Jenže jak proti tomu bojovat? Z práce dřív odejít nemůžeme. A na návštěvu fitness centra také nemáme každý den čas a náladu. Otázkou kombinace zdravého životního stylu a sedavého zaměstnání se v The Wendy Williams Show zabývala známá fitness trenérka Jillian Michaels.

Jillian Michaels radila, jak spálit více kalorií i v kanceláři. Zdroj: YouTube.com

Na internetu se objevuje několik cviků, které různí trenéři doporučují pro cvičení v kanceláři. Podle Michaels tyto cviky ale nejsou příliš účinné. „Pokud chcete udělat změnu, zvažte, že budete při práci stát. Firmy dělají různé pracovní stoly, u kterých můžete stát," sdělila Michaels.

Doplnila, že stáním se pálí 1,5x více kalorií než při sezení. „Navíc existují studie, které dokazují, že sezení je spojené s nemocemi srdce nebo diabetem," informovala trenérka. Důležité je proto vstát.

Moderátorka Williams se trenérky také zeptala, jaký je její názor na šlapadla pod stůl. „Pravděpodobně díky cvičení na nich spálíte tak padesát kalorií," uvedla Michaels. 

Mini rotopedem si v kanceláři nepomůžete. Zdroj: Duvlan.cz


Podle ní je také důležité kontrolovat jídlo. Připravovat zdravější varianty pokrmů a nepřejídat se.

Máte nějaké tipy na to, jak si udržet zdravý životní styl i při sedavém zaměstnání? Napište je do komentářů!  

10. října 2015

5 nejhorších mýtů o cvičení, které slyšeli fitness trenéři

10.10.15   , ,   No comments

Jít do posilovny a co nejvíc se zničit. Tak přistupuje ke cvičení mnoho lidí. Vyžadují pak od svých trenérů, aby jim sestavili co nejtvrdší cvičební plán, nebo si ho sami upravují podle rad, které někde zaslechli. Jenže tyto poučky často vymýšlí výrobci výživových doplňků nebo jiného fitness vybavení, aby prodali své produkty. Redaktoři portálu greatist.com se proto sešli s fitness trenéry a sestavili s nimi seznam nejhorších mýtů o cvičení, které mezi lidmi kolují.

Velká zátěž neznamená velké výsledky. Zdroj: Pixabay.com

1) K vytvoření svalů je musíte zmást

Jednou sklapovačky, pak angličáky. Hlavně nedělat dvakrát stejnou sadu cviků. Tím se řídí lidé, kteří si myslí, že je potřeba svaly zmást, aby rostly. Jenže abyste viděli výsledky, musíte dělat stejné cviky. Jak z toho tedy ven? Když půjdete do posilovny, dělejte to samé - třeba kruhový trénink. Proložte ho ale i jiným typem cvičení, třeba kardiem nebo plaváním.

2) Všechny lekce jsou vhodné pro začátečníky i pokročilé

Určitě jste to už zažili. Kamarád vás láká na lekci, na kterou pravidelně chodí. Říká přitom, že se nemusíte bát, protože je lekce určená pro pokročilé i začátečníky. To je ale ve většině případů nesmysl. Začátečníci totiž nezvládají takovou zátěž a potřebují modifikace cvičení, které v mnoha lekcích pro pokročilé nejsou. Najděte si proto lekci, která odpovídá vaší fitness úrovni.

3) Existuje jen jeden správný způsob

Existují nejefektivnější cviky na břicho nebo zaručené cviky na prsní svaly. Jenže ne na každého fungují. Nejsme totiž vytvoření podle šablony. Vyzkoušejte tedy několik posilovacích cviků. A pokud zjistíte, že vám nejvíce vyhovuje ten, který nikdo za nejefektivnější neoznačuje, nevadí. Hlavně, že funguje pro vás!

4) Kdo hodně cvičí, žije déle

Fitness trenéři se často setkávají i s klienty, jejichž motivací pro cvičení je vidina delšího života. Jenže cvičení není vše. Pravidelný pohyb samozřejmě snižuje rizika určitých nemocí spojených s obezitou, ale samo o sobě vám delší život nezajistí.

5) Existuje ideální váha

BMI kalkulačky, poradny nebo různé tabulky. Ze všech těchto zdrojů se dozvídáme, jaká je naše ideální váha na základě věku, pohlaví nebo výšky. Jenže platí to stejné co u cviků. Nejsme stejní. Proto nic jako ideální váha neexistuje. A i když cvičíte a začnete přibírat na kila, neznamená to, že musíte nabírat i centimetry v pase. Třeba se vám jen buduje více svalové hmoty.

Ať už se řídíte jakýmikoliv tipy, pamatujte, že je důležité si vždy cvičení přizpůsobit tak, aby vás bavilo a přinášelo výsledky. Nezáleží pak na tom, jestli půjde proti aktuálním trendům v posilování. Třeba přijdou vaše oblíbené cviky do módy za pár let.

S jakým mýtem o cvičení jste se setkali vy? Podělte se o něj v komentářích.

7. října 2015

RECENZE: Korejský ženšen mi dodal energii v pošmourných podzimních dnech

7.10.15   ,   No comments

Posiluje imunitu, pomáhá v boji proti nachlazení, dodává energii. Účinky šestiletého korejského ženšenu z něj dělají téměř superlék. Není proto divu, že je oblíbený po celém světě. Jeho popularitu využívají i obchodníci, kteří vyrábí ženšenové přípravky, ve kterých je ale často ženšenu málo, nebo je nekvalitní. To ale neplatí o produktech firmy LaVivant, která dodává na český trh výrobky z šestiletého korejského žešnšenu. A jeden z nich, tekutý extrakt, jsem vyzkoušel.

LaVivant nabízí tekuté extrakty z fermentovaného i nefermentovaného ženšenu.

Na test jsem dostal balení tekutého extraktu ze šestiletého fermentovaného červeného korejského ženšenu. Tedy to nejlepší, co firma LaVivant nabízí. Na začátek ještě vysvětlím rozdíl mezi fermentovaným a nefermentovaným ženšenem. Fermentace u ženšenu zvyšuje vstřebávání účinných látek. Neznamená to ale, že by nefermentovaný ženšen neúčinkoval. Mladým lidem úplně postačí. Pokud byste ale chtěli krabičku plnou zdraví darovat třeba prarodičům, volte fermentovanou variantu. Kromě tekutého extraku si můžete koupit i kapsle. Celý sortiment LaVivantu najdete zde.

Balení tekutého extraktu obsahuje měsíční kúru, tedy třicet dávek. Dávky se odměřují lžičkou, kterou najdete v krabičce. Každé ráno před jídlem pak naberete zarovnanou lžičku, rozpustíte ji ve vodě a vypijete. Ale abych byl upřímný, tak chuť není to, co by vás na ženšenu oslnilo. Proto je dobré do vody přimíchat třeba trochu medu, nebo po vypití rychle něco zakousnout. Ženšen se ale nebere na chuť, ale kvůli účinkům.

Jedním z nich je dodání energie před sportovním výkonem. Jsem zvyklý si před sportem nějaký přípravek dát. Ať už spalovač tuků Clenburexin shot, nebo jen karnitin. V uplynulém měsíci je nahradil ženšen. A musím uznat, že výsledky byly srovnatelné. Kromě dodávání energie má totiž ženšen vliv i na metabolismus, takže také podporuje hubnutí. 

Pozitivní také je, že ženšen nestojí oproti výše zmíněným přípravkům více peněz. Za kvalitní spalovač totiž zaplatíte několik set. Extrakt z fermentovaného šestiletého korejského ženšenu pořídíte za 690 korun. Jedna dávka spalovače nebo ženšenu vás tak vyjde přibližně na stejné peníze.

Ženšen má ale i další účinky, které spalovač nenabízí. Jak jsem se už zmínil, patří mezi ně například posílení imunity a pomoc v boji proti nachlazení. Tyto účinky se hodí zejména teď na podzim, kdy jsou lidé nemocní, takže chytnout rýmu při cestě v autobusu je velmi snadné. 

Kromě toho prý pozitivně ovlivňuje hladinu cholesterolu a snižuje hladinu cukru v krvi. Na tyto účinky ale nemám žádná ověřitelná data, proto se jim nebudu věnovat.

Celkově hodnotím měsíční užívání ženšenu pozitivně. Při sportovním výkonu mi dodal energii, což byl hlavní důvod, proč jsem ho chtěl vyzkoušet. A na rozdíl od všech předchozích výrobků, co jsem užíval, byl tento stoprocentně přírodní, což považuji za plus.

Používáte také přípravky na dodávání energie při cvičení? Jaké jsou vaše oblíbené? Dejte mi vědět do komentářů!

4. října 2015

5 důvodů, proč je cvičení v posilovně lepší než doma

4.10.15   ,   No comments

Doma, nebo v posilovně? Každý preferuje na cvičení jiné místo. Výhodám cvičení doma už jsem se věnoval v tomto článku. Pokud ale chcete potrápit své tělo na strojích, nebo si zacvičit s partou přátel, prostředí obývacího pokoje vám nepostačí. Vypravte se proto do posilovny. I cvičení v ní má několik výhod.

Posilování bez trenéra může být nebezpečné. Zdroj: Pixabay.com

1) Množství různých strojů

Doma možná máte rotoped nebo činky, v dobře vybavené posilovně je ale minimálně desítka strojů. A každý pomáhá s posilováním jiné části těla. Vyberou si tak ti, kteří chtějí zapracovat na hrudníku, i milovníci posilování břicha.

2) Cvičení s přáteli

K běhání s kamarádem nepotřebujete chodit na pás. Pokud ale chcete posilovat, těžko někoho pozvete k sobě do obývacího pokoje, kde budete synchronizovaně zvedat činky. Spíše s ním vyrazíte do posilovny, kde si můžete vybrat stroje vedle sebe a probrat všechny novinky. Na rozdíl od chození do hospody uděláte v posilovně něco pro zdraví. A za vstupné obvykle dáte méně než za tři piva.

3) Motivace od ostatních

Posilovny nabízejí často i skupinové lekce. A skoro všichni, kdo cvičí, vám potvrdí, že cvičení ve skupině je skvělé v tom, že vás ostatní motivují k lepším výkonům. Samozřejmě není nejlepší, když si jako začátečník vyberete lekci plnou namakaných profesionálů. To vás naopak od cvičení může demotivovat. Volte proto cvičení úměrné své pokročilosti.

4) Soutěže

S motivací souvisí i tento bod. Mnoho posiloven pořádá pro své klienty soutěže například v tom, kdo přijde v měsíci nejčastěji. Touha vyhrát vás donutí chodit pravidelně. A navíc můžete vyhrát třeba další měsíc chození do posilovny zdarma nebo jinou hezkou cenu.

5) Osobní trenér

V našem seznamu je tato výhoda sice poslední, ale považujeme ji za nejdůležitější. Je sice pěkné, že doma cvičíte podle DVD nebo YouTube, pokud ale děláte chyby, cvičitel nevyskočí z monitoru a neopraví vás. Trenér v posilovně ano. Při první návštěvě posilovny proto určitě doporučujeme zaplatit si osobního trenéra, který vám ukáže, jak se stroji zacházet, poradí vám, jak nejefektivněji cvičit a zodpoví vaše otázky. Také dohlédne na to, abyste při cvičení měli správnou techniku, což vám zajistí lepší výsledky.

Rada na závěr: Pokud jste začátečník, nevybírejte si hned největší posilovny, kam chodí samí kulturisté. Jejich výkony vás mohou demotivovat a nemusíte se cítit příjemně. Zeptejte se svých přátel, kam rádi chodí. A nebo vyzkoušejte některou z menších posiloven ve vašem okolí. Obvykle vás překvapí milým a přátelským přístupem.

Cvičíte raději v posilovně, nebo doma? Podělte svůj názor v komentářích.