Jednoduchý švestkový koláč, který připravíte za hodinu

Ovocná sezóna je tady! Zahrádky jsou plné sladkých plodů, které obsahují spoustu vitamínů. A s množstvím ovoce přichází i otázka - jak ho zpracovat? Samozřejmě ho můžete jíst jen tak. Pokud ale chcete vykouzlit něco v kuchyni, připravil jsem pro vás recept na jednoduchý švestkový koláč, který navíc připravíte velice rychle. A k pečení tentokrát nebudete potřebovat ani váhu - vystačíte si s hrníčkem.

Zdravé a jednoduché palačinky, ze kterých uděláte i netradiční dort

K napsání dnešního článku jste mě inpirovali vy - čtenáři. Když jsem se díval, které příspěvky na blogu máte nejraději, zjistil jsem, že u vás boduje recept na zdravé palačinky a recenze na Skyr. Rozhodl jsem se proto recept vylepšit a přidat do něj Skyr. Vzniknul tak recept na lehké letní jídlo, které zvládnou i začátečníci. A v závěru článku pro vás mám i malý tip na netradiční servírování.

Jillian Michaels má 7 tipů, jak si udržet zhubnutá kila

Úspěšně jste zhubnuli několik kil, ale váš boj s váhou není zdaleka u konce. Naopak nastává ta těžší fáze. Udržet si štíhlou linii. Pro mnohé bývá právě toto stádium náročnější než samotné hubnutí, takže se často dostavuje jo-jo efekt. Fitness trenérka Jillian Michaels proto pro portálu Self.com svěřila sedm tipů na to, jak si udržet dokonalou postavu.

RECENZE: Islandský Skyr konečně dorazil do České republiky. Ve čtyřech příchutích

Když jsem při nákupu potravin narazil na Skyr, netušil jsem, o co jde. Začal jsem tedy hledat na internetu. Zjistil jsem, že Skyr je tradiční islandská zakysaná pochoutka, která má málo tuku a hodně bílkovin. V zahraničí se prodává už několik let a milovníci zdravého životního stylu si tento výrobek pochvalují. Rozhodl jsem se proto, že ho také vyzkouším.

Vybavení na běh: Investujte hlavně do kvalitních bot

Teplejší počasí přímo vybízí k vyběhnutí ven. Kromě toho se nezadržitelně blíží se plavková sezóna a mnozí začali zjišťovat, že by to chtělo před létem ještě trochu poladit postavu. Parky a lesy se tak začaly zaplňovat běžci. Někteří na sobě mají oblečení za tisíce, jiní běhají ve vytahaném triku a teplákách. Je vlastně drahé vybavení potřeba? Svůj názor na tuto problematiku jsem se rozhodl rozebrat v tomto článku.

27. února 2016

Fitness expert Jessie Pavelka radí, jak zhubnout posledních 5 kilo

27.2.16     No comments

Znáte to. Už jste skoro u cíle a od vysněné postavy vám zbývá jen malý kousek. A i když jíte správně a hodně cvičíte, přeměna vašeho těla zastaví a vy jste na mrtvém bodě. Nevzdávejte to! I když se posledních kil zbavuje hůř, jde to. Trenér Jessie Pavelka, který pomáhá obézním lidem ve Velké Británii a Spojených státech amerických, ve svém videu radí, jak na to. 

Jessie Pavelka mimo jiné radí dostatek spánku. Zdroj: Facebook.com/JessiePavelka

1) Sledujte, co jíte

Super nezdravé potraviny jste ze svého jídelníčku pravděpodobně vyřadili už dávno. Pro zhubnutí posledních kil se ale budete muset vzdát i jídla, které není vyloženě nezdravé, ale zdravé také ne. Váš jídelníček by měl obsahovat co nejvíce jídel bez chemických úprav. Vyřadit byste měli i cukr. Co se tuků týče, ty jíst můžete, ale pouze ty zdraví prospěšné.

Na snídani si tak místo cereálií dejte třeba smoothie. „Dobrá jsou i míchaná vejce, protože mají hodně bílkovin," upozornil Pavelka.

2) Vyřaďte kofein a alkohol

Tato rada asi nikoho nepřekvapí. Alkohol obsahuje spoustu cukru, který hubnutí výrazně zpomaluje. Co se kofeinu týče, pokud ho má naše tělo moc, produkuje kortizol. Ten se pak promění v tuk, který se usadí na břiše.

Pokud jste odpoledne unavení a potřebujete nakopnout, dejte si místo kávy zelený čaj. „Nebo se proběhněte či projděte, což vás probudí," poradil fitness trenér.

3) Zkuste zmást tělo

Naše tělo je velmi chytré. Pokud tedy cvičíme stále stejně, tělo si na to zvykne, a výsledky jsou horší. Vyzkoušejte proto nové druhy pohybu. 
 
Pokud vám dochází inspirace, podívejte se na 5 fitness YouTube kanálů, které nabízí spoustu různých cvičení. 


4) Dostatečně se vyspěte

Neseďte u počítače nebo televize dlouho do noci, když vás další den čeká brzké ranní vstávání. „Spěte každý den minimálně šest hodin," sdělil Pavelka. 

A hlavně buďte pyšní na to, co už jste dokázali. Nenechte se číslem na váze zdeprimovat. Hubnutí vám pak půjde lépe.

Máte vlastní tipy? Podělte se o ně v komentářích!

2. února 2016

RECENZE: Sportness Energie představuje přijatelnou kvalitu za rozumnou cenu

2.2.16   ,   No comments

Příjemná chuť kokosu a mandlí. Přesně to vystihnuje tyčinku Das Gesunde Plus Sportness Energie, kterou jsem tentokrát vyzkoušel. Na rozdíl od proteinových tyčinek, které jsem testoval v poslední době, má tato hlavně dodat energii. A ještě něčím se tato tyčinka liší od předchozích. Nekupoval jsem ji totiž v prodejně se zdravou výživou, ale v drogerii DM. 

Tyčinka obsahuje také hořčík a vitaminy.

Hlavní složkou této tyčinky je fruktózový sirup, bílkovinami obohacená syrovátka je až na třetím za hořkou čokoládou. Není tedy těžké odvodit, že ve složení převažují sacharidy. Ve sto gramech jich výrobek obsahuje 56 gramů, z toho 43 gramů jsou cukry. Lidé držící nízkosacharidovou dietu by se tak této tyčince měli obloukem vyhnout.

Sáhnout by po ní naopak měli třeba běžci, kteří zdolávají dlouhé vzálenosti a potřebují  při cvičení dodat energii. Tyčinka váží jen 35 gramů, takže ji snadno dáte do kapsy a vytáhnete třeba v polovině trati.

Vysoký obsah sacharidů se podílí i na tom, že tyčinka chutná jako oblíbené cukrovinky. I přesto je zdravější alternativou. A vyjde vás zhruba na dvacet korun. Pokud je ale vaším cílem hubnutí, sáhněte raději po tyčince s vyšším obsahem bílkovin.

Vyzkoušeli jste někdy tyčinky z DM? Dejte mi vědět do komentářů!