Power jóga na vlastní kůži: Čekal jsem pohodové cvičení, ale pořádně jsem si zamakal

Pes tváří vzhůru, nízká kobra, kočka. Ne, nesnažím se vám vylíčit, co jsem viděl při návštěvě zoologické zahrady. Vyjmenoval jsem jen názvy některých pozic, se kterými se setkáte na hodinách jógy. A právě ty jsem v posledních měsících navštěvoval také. 

Jedním z cílů power jógy je zpevnit postavu. Zdroj: Flickr.com

Jógu jsem chtěl vyzkoušet už delší dobu. Několik mých kamarádů mi totiž neustále říkalo, jak je to super cvičení, při kterém se dokonale odreagujete. Když jsem se ale díval na videa s některými pozicemi, dost mě to odrazovalo. Nepatřím totiž k nejohebnějším, takže jsem usoudil, že tento druh pohybu nebude nic pro mě.

Nicméně v prosinci jsem dostal možnost si power jógu vyzkoušet v práci. Řekl jsem si, že za zkoušku opravdu nic nedám. Vše začalo velmi příjemně - ležením na zemi. Z toho nás ale instruktorka po chvíli probrala a my se zkoušeli zkroutit do různých pozic, které byly snad všechno, jen ne přirozené.

Protože jsem poměrně soutěživý, hned jsem se začal rozhlížet okolo. Rovnou se přiznám, že mě potěšilo, když jsem viděl, že někteří cvičící na tom byli s ohebností podobně nebo ještě hůř než já. Na druhou stranu jsme na lekci měli i pány, kteří vypadali, že se do těchto pozic dostávají denně, protože je dělali s neuvěřitelnou lehkostí. Rozhodl jsem se proto jejich směrem už nedívat.

Cílem power jógy je zpevnit postavu. Na rozdíl od klasické jógy vás proto při cvičení čeká několik posilovacích cviků. A i když mi kamarádi říkali, že je to velká pohoda a vlastně ani ne namáhavé, zjistil jsem, že krutě lhali. V pozici, kdy jsem měl jednu nohu i ruku ve vzduchu a snažil se z těla udělat přímku, jsem se proklínal, že jsem na hodinu vlezl.

Na druhou stranu jsem si říkal, že jestli budu po několika hodinách jógy vypadat jako Adam Levine, který toto cvičení miluje, tak to za chvíle utrpení stojí. No, nicméně ani po čtyřech měsících se tomuto zpěvákovi nepřibližuji ani hlasovým projevem, ani fyzickým vzhledem.

Díky hodinám power jógy jsem ale své tělo opravdu trochu zpevnil a posílil. Samozřejmě hodinová lekce jednou za týden zázraky neudělá. Stále je to ale lepší než pohyb žádný.

Co mi ale po návštěvě několika lekcí začalo trochu vadit, byla stále stejná uklidňující hudba. Jako člověk, co rád poslouchá rychlé písničky a nemá rád čekání, mi přestalo vyhovovat dlouhé protahování na konci a přemýšlení o svém já. Místo toho bych raději ještě chvíli posiloval.

Podobně jako u Spinningu záleží i u jógy hodně na instruktorovi. Pokud zvolí hudbu, která se vám bude líbit, a bude pravidelně vymýšlet zajímavé sestavy pozic, takže nebudete celou hodinu opakovat jen tři polohy neustále dokola, je power jóga určitě zajímavým zpestřením cvičebního plánu.

Doporučil bych ji všem, kteří chtějí zpevnit tělo, ale nemají rádi posilovnu nebo rychlá cvičení. Líbit se naopak asi nebude lidem, co mají rádi akci, a nevydrží dlouho na jednom místě. Nicméně vyzkoušet ji můžou - třeba se jim zalíbí.

Byli jste někdy vy na hodinách jógy? Napište mi do komentářů!

Okomentovat

0 Komentáře