22. června 2016

Jillian Michaels má 7 tipů, jak si udržet zhubnutá kila

22.6.16     No comments

Úspěšně jste zhubnuli několik kil, ale váš boj s váhou není zdaleka u konce. Naopak nastává ta těžší fáze. Udržet si štíhlou linii. Pro mnohé bývá právě toto stádium náročnější než samotné hubnutí, takže se často dostavuje jo-jo efekt. Fitness trenérka Jillian Michaels proto pro portálu Self.com svěřila sedm tipů na to, jak si udržet dokonalou postavu.

Jillian Michaels má s hubnutím bohaté zkušenosti. Zdroj: JillianMichaels.com

1) Nepřejídejte se (ani zdravým jídlem)

Pokud máte velký apetit, nezáleží na tom, jestli jíte zdravé potraviny, nebo ne. Jestliže se přejíte, stále přiberete. Samozřejmě zdravé jídlo tělu tolik neuškodí, ale ve výsledku je kalorie jako kalorie. Proto nepřekračujte svůj denní příjem.

2) Počítejte své kalorie (ale ne navždy)

Druhá rada souvisí s tou první. Je důležité znát svůj denní příjem. Jenže počítat kalorie do konce života je únavné. Navíc se postupem času naučíte, kolik přibližně kalorií daná jídla obsahují. Takže za pár týdnů už nebudete muset donekonečna počítat, jestli jste náhodou svůj denní příjem o deset kalorií nepřekročili. A i kdybyste ho mírně přesáhli, nic se nestane. Prostě si další den více zacvičíte.

3) Čtěte obaly potravin

I když se vám návštěva obchodu o něco prodlouží, vždy čtěte složení potravin. I těch na prvních pohled zdravých. Výrobci totiž často jako fitness zboží označí něco, co ve výsledku vůbec zdravé není. Důkladné studium obalů se proto rozhodně vyplatí. 

4) Cvičte pravidelně

Správné stravování je jen část zdravého životního stylu. Tu druhou tvoří cvičení. Michaels radí cvičit alespoň půl hodiny čtyřikrát týdně. „Důležitá je důslednost," zdůraznila trenérka.

5) Střídejte cvičení, která vás baví

Vykašlete se na nejúčinnější programy současnosti, pokud při nich trpíte. Místo toho si najděte aktivity, které vás opravdu baví. Možná při nich nezhubnete tak rychle, ale nebudete mít tendenci je vzdát. A nezapomeňte je střídat, abyste neupadli do stereotypu.

6) Každé dva týdny zvyšte intenzitu cvičení

Pokud děláte ze začátku deset dřepů, každé dva týdny přidejte třeba další dva. Při běhání vždy zkoušejte urazit delší vzdálenost, nebo tu stejnou uběhněte rychleji. Vždy se snažte o to, aby pro vás cvičení byla výzva.

7) Napište si, proč to vše vlastně děláte

Nejdůležitější pro udržení váhy je vědět, proč se o to vlastně snažíte. Sepište si proto svou motivaci. „Buďte co nejkonkrétnější. Umístěte to na viditelné místo a vždy se na to podívejte, když budete mít chuť na něco nezdravého nebo se vám nebude chtít cvičit," řekla Michaels.

Nezapomínejte ani na to, že nemusíte až do konce života držet přísný dietní plán. Držte se pravidla všeho s mírou

Máte nějaké vlastní tipy? Dejte mi vědět do komentářů!

0 komentářů :

Okomentovat