Zdravé a jednoduché palačinky, ze kterých uděláte i netradiční dort

K napsání dnešního článku jste mě inpirovali vy - čtenáři. Když jsem se díval, které příspěvky na blogu máte nejraději, zjistil jsem, že u vás boduje recept na zdravé palačinky a recenze na Skyr. Rozhodl jsem se proto recept vylepšit a přidat do něj Skyr. Vzniknul tak recept na lehké letní jídlo, které zvládnou i začátečníci. A v závěru článku pro vás mám i malý tip na netradiční servírování.

Ovesné palačinky plněné islandským Skyrem.

 Co na přípravu deseti palačinek potřebujete?

  • 200 gramů ovesných vloček
  • 50 gramů proteinu (používám syrovátkový s 80% podílem bílkovin)
  • 500 mililitrů mléka (používám odtučněné, ale klidně přidejte polotučné)
  • 3 vejce
  • 10 gramů (třtinového) cukru (můžete vynechat)
  • špetku soli
  • 2 kelímky Skyru (nebo jogurtu, tvarohu či marmelády)

Jak na to?

Smíchejte všechny suroviny kromě Skyru v míse. Pokud je směs řídká, přidejte vločky nebo protein. Pokud je naopak hustá, přilijte mléko. Poté dejte na menší rozpálenou pánev střední naběračku směsi a osmahněte z obou stran. Pozor - pokud nemáte pánev dostatečně rozpálenou, palačinky se vám budou trhat. A pokud nemáte teflonovou pánev, nezapomeňte přidat trochu oleje.

Skyr (nebo jinou náplň) nechte pořádně vychladit v ledničce a promažte jím palačinky. Můžete je smotat a podávat jednotlivě, nebo vrstvit na sebe. Vytvoříte tak osvěžující palačinkový dort s ovocnou náplní. Dortem pak určitě zaujmete na nejedné zahradní party. Pamatujte ale, že vrstev bude opravdu hodně, takže Skyru na promazávání nemusíte dávat moc.

Máte tip na nějaké netradiční servírování palačinek? Dejte mi vědět do komentářů!

Okomentovat

0 Komentáře